dinsdag 28 oktober 2008

Ronde Portemonneetje

Deze ronde portemonneetjes zijn heel makkelijk om te maken en ze zien er heel leuk uit. Tijdens het maken van deze cute dingetjes heeft mijn dochter, Robin-Eva [yes..ik heb mijn webwinkel naar haar genoemd], één weggekaapt.












Plak eerst vlieseline op de stoffen; hier heb ik H200 gebruik.

Een rondje gemaakt van 17 cm diameter en tussen de 2 streepjes komt dan de rits. Doe dit ook met de voering.

Ik heb een rits van 17 cm een speling van 2 cm gegeven voor de opening = 19 cm tussen de 2 streepjes. Een rits van 15 cm, dan wordt het 17 cm tussen de 2 streepjes.

Stik eerst de opening, waar je later de rits in gaat zetten, van de voor- en achterkant + de voering. Gebruik hiervoor niet al te kleine steek.
Stik tot ca. 1cm onder het streepje [zie foto]. Hier naai je dus niets aan elkaar.

Tijdens het inzetten van de rits is dit een hulpmiddel [omdat het rond is] en later trek je de draad weg [zie foto 5]. Maar je kan natuurlijk ook zonder de stiksels verder gaan. Is up to you.

Wanneer je dit allemaal gedaan hebt dan ga je pas de voor- en achterkant van het portemonneetje aan elkaar naaien [van streep tot de vlg streepje] en met een zig-zagsteek afwerken [zie foto].

Doe hetzelfde met de voering.

Rits eerst rijgen en daarna vaststikken.



Daarna doe je de draad weg; van de voering niet.
[zie ook foto 3.]


Naai de voering met de hand aan de rits vast.



Nog wat frutseltjes ....en is klaar!





tweed met kant en knopen....











applicatie Kitty.....













met kralen en bedeltjes.....











3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je tekst:
"Naai eerst de opening, waar je de rits later gaat in zetten, van de voor- en achterkant + de voering. Gebruik hiervoor niet al te kleine steek. Stik tot ca. 1cm onder het streepje [zie foto]."
vind ik raadselachtig.
Wat naai je hier aan elkaar?

Robin-Eva zei

Hoi Saskia,

Ik hoop dat het nu duidelijk is.
Groetjes, Marian

Anoniem zei

Marian, het is nu helemaal duidelijk! Dank!